Str. 23 August, Nr. 53, Et. 2, Târgu Jiu

Prima pagină > Ecografie mamară

Medici

Vrei o programare?

Este foarte simplu sa iti faci o programare. Apasa pe butonul de mai jos si completeaza datele necesare.

Ce presupune ecografia mamară (de sân)?

Ecografia mamară este o examinare a sânilor cu ajutorul ultrasunetelor, folosită ca primă metodă în detectarea și diagnosticarea afecțiunilor. Poate fi efectuată și în completarea mamografiei pentru caracterizarea mai eficientă a unor leziuni.

Această procedură este neinvazivă, neiradiantă, nedureroasă și poae fi efectuată oricând. În cadrul acestei proceduri, se investighează inflamațiile/infecțiilor mamare acute și traumatismele mamare.

Când este recomadată ecografia mamară?

– ca metodă de screening pentru detectarea și diagnosticul afecțiunilor sânului la femeile sub 40 ani sau la femeile gravide și cele care alăptează;

– pentru femeile peste 40 ani este indicat ca ecografia sânilor să fie efectuată în completarea mamografiei (când sânii sunt denși la mamografie sau se detectează anomalii mamografice) sau după o modificare detectată de medicul imagist;

– pentru investigarea inflamațiilor/ infecțiilor mamare acute (mastite, abcese mamare) sau posttraumatic;

– pentru diferențierea formațiunilor mamare benigne (necanceroase) de cele maligne (canceroase);

– în ghidarea puncțiilor mamare percutane;

– în evaluarea răspunsului tumoral la chimioterapie.

La ce interval de timp se face ecografia de mamară?

Este recomandată femeilor sub 40 ani, celor care sunt însărcinate sau celor care alăptează.

– Dacă ai între 20 și 30 de ani, ecografia mamara este recomandata să fie făcută o dată la 2 ani.

– Dacă ai între 30 și 40 de ani, ecografia mamara este recomandata să fie făcută anual.

Femeilor peste 40 ani le este indicat ca ecografia mamară să vină în completarea mamografiei.

Cum să te pregătești pentru investigație?

Acest tip de ecografie nu presupune o pregătire specială înainte de efectuarea ei.

Se recomandă a nu se folosi loțiuni, pudre, parfumuri sau purtarea bijuteriilor și a obiectelor metalice care pot interfera cu rezultatul procedurii.

Ce se poate descoperi la un examen ecografic al sânului? / Rolul ecografiei mamare

Ecografia mamară este o metodă de screening cu rol de:

– diagnostic diferențial al formațiunilor benigne de cele maligne (cancer);

– examinare a zonelor axilare și subclaviculare pentru aprecierea existenței / absenței de adenopatii satellite.

Majoritatea leziunilor mamare sunt vizibile ecografic, însă există și leziuni vizibile numai mamografic, în special microcalcificările.

Programare pentru Ecografie mamară

Vrei o programare?

Prin apăsarea butonului de apelare Call Center declar că sunt de acord cu Termenii și Condițiile, cât și cu Politica de Confidențialitate a clinic-life.ro.